הביתה | אודות |  תחומי פעילות  | מקום של מעוף  יצירת קשר
                 

דוגמאות לסדנאות:
.

תחומי הנחייה:
היכרויות עומק, גיבוש קבוצה ועבודת צוות.
העצמה אישית וקבוצתית.
מנהיגות חברתית.
הפעלות אתגר out door training.
מעגלי גברים.
מפגשים בין תרבותיים.
גישור ובניית הסכמות.
יזמות ועשייה חברתית.
יצירת תוצרי מולטימדיה



כלים חווייתיים ומתודות ליצירת מרחב המאפשר שיתוף ופריצת מחסומי תרבות ושפה.


רקע :
נוכח המציאות המורכבת שלנו מתקיימים מפגשים בין תרבותיים רבים. לעיתים רבות המשתתפים הנם שונים מבחינת הרקע התרבותי, האמונה, תפיסת העולם, הרקע הכלכלי והחברתי, השפה ועוד..
כיצד הופכים את השונות  להזדמנות להיכרות, ללמידה על עצמי ועל האחר? כיצד מגלים את המשותף הרב שבינינו, את האנושי הפשוט שבנו?

הסדנא:
בסדנא חוויתית-לימודית זו מוצעות הפעלות ומתודות המאפשרות לנו למצוא את הבסיסים המשותפים לכל אדם באשר הוא.

להיות הילד שבנו – דרך המשחק

להיות חלק מקבוצה – דרך אתגרים משותפים

להביע את רגשותיי ולהיות מוכל – דרך מעגל הקשבה והקשבה אמיתית

ללמוד ולהתפתח – דרך חוויה ושיתוף תובנות.

כללי:
התרגילים  בהם נתנסה בסדנא יכולים לשמש את המשתתפים בעבודתם כמנחים ומדריכים קבוצתיים. התרגילים מקיימים מרחב המתחשב בתפיסות הדתיות והתרבותיות השונות לגבי מגע, כבוד הדדי, מרחב אישי ועוד.

התרגילים הנם פרי של פיתוח ולמידה של 8 שנות הנחייה והשתתפות במפגשים רב תרבותיים מגוונים.
כל הידע הנו חופשי וניתן להשתמש בו לכל מטרה טובה.

דרישות
חדר גדול אך עם תחושה אינטימית
מתאים ביותר ל 12-28 משתתפים

 

שפה משותפת
עברית ערבית



סדנא ללימוד הדדי של ערבית ועברית כשפת תקשורת בדרך החוויה!

לדוברי עברית שרוצים ללמוד ערבית
יחד עם
דוברי ערבית שרוצים ללמוד עברית

ללמוד שפה בדרך מיוחדת:
לגלות שהשפות שלנו אחיות.
להבין את האדם שמעבר למילים.
ללמוד דרך משחקים, תיאטרון, הפעלות חברתיות ואתגרים.
ללמד אחד את השני.
מילים של יום יום... כאן ועכשיו

לפרטים


  יום פעילות ויצירה בטבע לילדים – יהודים וערבים.



יום כיף של פעילות, יצירה וקירבה בין העמים. מוזמנים תלמידים מורים והורים מלווים מבתי ספר מהמגזרים השונים: בדואים, מוסלמים נוצרים, דרוזים ויהודים תושבי האזור..

מספר משתתפים מוערך 200 (ילדים מ כ 4-5 בתי ספר שונים עם מורים והורים מלווים).

בתוכנית היום:

התכנסות והתארגנות.

פעילויות יצירה במתחמים: ציור, פיסול בחימר, פיסול בחומרים ממוחזרים, פיסול בחומרים מהטבע, אפיית פיתות, בניית טאבון, בניית בריכה, גינה אורגנית, פינת ליטוף חיות, הכרת צמחי מרפה ותבלין,  יצירת תאטרון בובות ועוד.

הופעות : תאטרון, מוסיקה, קוסם, ליצנים, מספרי סיפורים.

הפעלות חברתיות : סדנת מוסיקה/תיפוף, משחקי חברה, משחקי כדור, חידות, שיחות, הרצאות.

התרמה :התרמת בגדים, חפצים וצעצועים לילדים נזקקים (יש להיערך כשבועיים לפני המפגש).

ערב סביב מדורה כולל שירה ונגינה בסיום היום.

טקס סיום ופיזור.

השלום מתחיל בילדים


סדנת דרך החוויה




יצירת מרחב המאפשר לכל אחד לפתח בעצמו יכולות, ולחזק יכולות קיימות. הדבר מתאפשר על ידי הנחייה מינימאלית ליצירת מצבים חוויתיים בדינאמיקה הקבוצתית ובדרכו של כל אחד.

איך זה עובד?
השילוב בין ההתכוונות של המשתתף לשינוי ופיתוח יכולות של עצמו ובין ההתנסות בחוויה מאפשר נגיעה בבטחון העצמי, קבלה עצמית, אומץ, אמון בעצמי ובסביבה, תקשורת בין אישית, הגשמת חלומות, ובכל דבר אחר שברצונו לגעת.

מסגרת:
גיל להשתתפות : 24+
6 מפגשים בני 3 שעות כל אחד.

מבנה כללי למפגש :
זמן להתכוונות
רישום במחברת : דבר שהייתי רוצה שיהיה לי / לשנות / לחזק במפגש.
זמן לשתף בחוויות שקרו במשך השבוע.
התנסות חוויתית.
הקשבה למוסיקה, משחקי חברה, ריקוד, ניגון, לחילופין.
רישום במחברת : הדבר שהייתי רוצה לעבוד עליו ומזמין חוויה שתעזור לי.

 

סדנאות ברוח הפיוס למוסדות חינוך.

מפגש חווייתי הכולל עבודה בארבעה מימדים :
פיזי - תנועה, עבודה עם הגוף
רגשי - מעגלי הקשבה, מדיטציות אינטראקטיביות, ודינאמיקה קבוצתית.
מנטאלי - הרצאות, דיונים, לימוד .
רוחני - תפילות, שירים וריקודים מקודשים.

הצעה מודולארית לבניית סדנא/יום מרוכז למוסדות חינוך:
דעות קדומות מול מציאות - היכרות מעמיקה בין המשתתפים תוך שיקוף ההיכרות דרך סטריאוטיפים. מפגש זה ייערך בטכניקה של 'מעגל הקשבה'.
בין תרבויות - סדנת חוויתית להכרת הדומה שונה בין יהודים לערבים דרך תרבות, דת ומנהגים.
שירה ונגינה – למידת שירים מהתרבויות השונות ושירי שלום ושיתוף.
סדנת שירה ולחן – כתיבת שיר והלחנתו תוך קונצנזוס בקבוצה.
הכנה ובישול משותף של ארוחה – היכרות עם מסורת הבישול בתרבות ועבודת צוות בבישול.
דינאמיקה ותהליכים בקבוצה – זיהוי דפוסים בקבוצה והשפעת התרבות הארגונית על הדינאמיקה הקבוצתית. מפגש זה ייערך בטכניקה של בהפעלות חוייתיות ומעגל שיתוף.
קונפליקט כמנוף לשיפור – טכניקות לפתרון קונפליקטים, קשיים בקבלת השינוי, שילוב השינוי - כללי הזהב.
סדנאות הכשרה לצוות חינוכי כמנחי מעגל הקשבה - מאפשר לנו לתרגל ולפתח הקשבה עמוקה לסובב אותנו ולעולמנו הפנימי  ומציע כלים יעילים לפתרון לא אלים של עימותים ולחשיפת המעמקים של צרכי היחיד והקבוצה.

הסדנאות מלוות בהפעלות חוייתיות בסיפורים, שירה ונגינה .
התהליך מבוסס על העצמת איש הצוות בארגון כמוביל שינוי וכמנחה.
כל הפעילות אפשרית הן כמפגש פנימי בתוך הארגון והן כמפגש משותף בין יהודים וערבים או בין מוסדות שונים.

 

סדנא במיומנויות הנחייה

סדנא התנסותית חוויתית בהנחיית קבוצה. לימוד מתודות שונות, כלים להנחיה והתנסות עמיתים:

רקע על הנחיית קבוצה, סוגי קבוצות, תפקיד המנחה.

מתודות:
הפעלות להיכרות.
הפעלות אתגר לגיבוש צוות.
סיעור מוחות.
בניית הסכמות.
משחקי תפקידים.
סיפור כאמצעי.
יצירה בקבוצה.

כלים
התמודדות עם התנגדות
שפת גוף
תכנון מערך
הנחייה בקו

 

תכנית לשיפור אקלים בית ספר.

 

תוכנית המתאימה לכיתות קטנות, התוכנית תמוקד לאחר פגישה לאיתור צרכים והתאמה לרוח בית הספר.

שיפור אקלים הכיתה
בתוכנית זו מתכנסים ילדי הכיתה בליווי המחנך\כת למפגשי תהליך ונוגעים בנושאים הרלוונטיים למצב החברתי הכללי והבין אישי בין ילדי הכיתה ועם המחנך\כת תוך רכישת כלים מעשיים להתמודדות עם מצבי תקשורת שונים.

המפגשים כוללים :
העמקת ההיכרות בין ילדי הכיתה ובין המורה והילדים.
גיבוש ושיפור עבודת הצוות ויכולות התקשורת הבין אישית דרך הפעלות אתגר ותרגילים שונים.
העלאת סיטואציות שונות מחיי היום יום והתמודדות איתן דרך סימולציות, משחקי תפקידים, תרגילים והפעלות חברתיות.
היכרות עם כלים כגון מעגלי הקשבה וגישור, לשיפור השיח החברתי והאישי.
מפגשי ליווי ותאום עם המחנך\כת.

מסגרת מומלצת :
סדרת מפגשים פעם בשבוע במשך שעתיים למשך 5 חודשים
נוכחות מורה מחנך\כת חובה במפגשים.
כיתה נפרדת עבור המפגשים.
ניתן להתאים לכיתות הנמוכות.

פיתוח קבוצת מנהיגות
בתוכנית זו נבחרים מכיתות ד-ו קבוצה של בין 6-10 משתתפים הרוכשים כישורי מנהיגות ומודעות חברתית  תוך פיתוח יכולת לתכנון ויישום משותף של עשייה חברתית בקהילת בית הספר או מחוצה לה.

המפגשים כוללים :
העמקת ההיכרות בין חברי הקבוצה.
פיתוח יכולות עבודת צוות ושיתוף פעולה דרך תרגילי אתגר והפעלות צוות שונות.
פיתוח המודעות החברתית דרך היכרות עם הקיים בסביבה.
סיורים מחוץ לבית הספר להכרת פרויקטים קהילתיים שונים ואנשי עשייה חברתית לקבלת השראה וכלים יישומיים.
זיהוי צרכים, תכנון וביצוע של עשייה חברתית\קהילתית\סביבתית.

מסגרת מומלצת :
סדרת מפגשים פעם בשבוע במשך שעתיים למשך 5 חודשים.
ליווי ומימון הסעות למפגשים מחוץ לבית הספר.
כיתה נפרדת עבור המפגשים.

 

 

ערב סיפורי חיים*

"אוייב הוא אדם שאת סיפור חיו עוד לא שמענו"


סיפורי חיים כבסיס ליצירת קרבה, ריפוי והתפתחות.
לאנשים שאוהבים לספר סיפורים מחייהם ולהקשיב לסיפורים מחייהם של אחרים.

בתוכנית:
סדנת היכרות ואימון בהקשבה.
4 סיפורי חיים בנושאים כגון : טרנספומציה, אהבה, התגברות, שיקוף המציאות ועוד..
סדנה חוויתית להיכרות עם כלים לעבודה עם סיפורי חיים.

אפשרות לקיום סמינר למנחים בנושא לימוד ופיתוח כלים לעבודה בקבוצה על בסיס סיפורי חיים : פסיכודראמה, מעגלי הקשבה, תנועה, כתיבה, קלפים ויצירה אומנותית.

* לכל אדם סיפורי חיים רבים המרכיבים את תפיסתו את עצמו, סיפור חייו של אדם אחר מהווה את תפיסתנו אותו. כאשר אנו משתפים אחרים בסיפור מחיינו אנו משאירים אצלם חלק מאיתנו המשפיע לעיתים על כל חייהם. הקשבה לסיפור חיים יכול לשנות יחסים, תפיסות וסטיריוטיפים. עבודה עם סיפורי חיים בעזרת כלים לניתוח, הזדהות, חוויה, ריפוי ועוד יכולים לחולל פלאים בקבוצה, בעוד שכאשר מדובר בקבוצה רב תרבותית וקבוצת קונפליקט ניתן לחולל שינוי מהותי בהבנה וקירבה, בריפוי ובהתפתחות אישית וקבוצתית

ניתן להקשיב לכל אחת מ 8 התכניות "סיפורים חיים" ברדיו כל השלו.

 


אלעד ואזנה
הובלת קבוצות דיאלוג ועשייה חברתית
פיתוח תוכניות לימודיות לשלום ואמון
העצמת גופים ופעילים חברתיים
054.2497009
eladvazana@gmail.com